22 Mart 2011 Salı

laptop'a su döküldü ne yapmalıyım?

Gönderen Hazan Çıtlak zaman: 19:55
Arkadaşlar size acı deneyimlerimi anlatacağım ki siz benim yaşadıklarımı yaşamayın. öncelikle başlıktan anlayacağınız gibi bilgisayarıma su döküldü. tamam hepimizin başına gelebilecek talihsiz bi olay ama sonrası...bilgisayar garip garip bağırmaya başladı. açılıyor ama parola yazamadğm için açamıyorum da. direkt telefona sarıldm benden daha akıllı insanlar var allahtan çevremde. bi arkadaşın tavsiyesi üzerine bilgisayarı kaloriferin üstüne koydum ki bu durumda yapılması gereken en akıllıca davranış. sabaha bilgisayar inanmazsınız düzelmişti. eskisindende sağlam olmuştu. hatta arkadaşlara biraz susamış diye espri yapıyodum ama haftasonu geçtikten sonra bilgisayarı bir açtım ki ne göreyim klavye kafayı yemiş. ha bire q basıyor (hani q da tehlikeli harf yanına a da gelince face ye girmeye korktum) neyse ben tabi çok zekiyim ya dedim ki su q nun üzerinde birikmiştir dur ben kurutma makinesiyle kurutym. makineyi en yüksek ısıda açıp qnun üzerine dayadım. sonra ne mi oldu? Ne olabilir ki makineyi kaldırdığım da tuşlar erimişti. şimdi ben ağlamayım da kim ağlasın.( aman siz siz olun kurutma makinesinden uzak durun) şimdi hem q bsıyodu hem diğerlerini basmıyodu. geriye tek çözüm kalmıştı servise götürmek o sırada garanti belgesini elime aldım ne göreyim benim 2010 model laptopumun garantisi 2008de bitmiş. güler misin ağlar mısın şimdi. gelde çıldırma. neyse ertesi gün laptopu aldık düştük yollara elimizde bi iki adresle yolda bi tane bilgisayarcı gördük. üzerinde yetkili servis yazıyodu. biz de inandık girdik adam bize bi hesap çıkardı tanrım! 300 lira bn 300ü duyunca dizlerimin bağı çözüldü. kendime geldim yine telefona sarıldım adamın bana anlattıklarının tamamının yalan olduğunu öğrendim(sahte servislere dikkat edin) neyse asıl servise ulaştık 120 lirayı bayıp yanık ıslak klavyemi değiştirdim şimdi laptopum gayet sağlıklı. olan bnim cüzdana oldu. ama siz bnm yaptıklarımı sakın yapmmayın!

3 yorum:

Hciling dedi ki...

=)) su elektronik için tam bir baş belası :) kaloriferin üstünede koysan , aleti dağıtmadan kurutma makinesiylede kurutsan , bugün sana sağlammış gibi gözükür aradan 1,3,5,10 neyse belirli bir süre geçince bir yerden patlak verir..Aslına tecrübelerime dayanarak konuşuyorum , kendimce yapılabilecek en mantıklı şey cihazın elektrikle bağlantısını kesip en kısa sürede servisine getirmek.Hem içindeki suyu temizlerler,sıvıdan kaynaklanabilecek oksitlenmelerin önüne geçerler,pc ni eski sağlığına kavuştururlar ve sonunda cebinden çıkacak miktar minimum seviyede olur :)) Güzel bi ders olmuş sana :))

Kerem Kutlu dedi ki...

Antep'te 50 kağıttan yaptırırdık be kuzen :D

komedix dedi ki...

ben bu yolla ucuz kurtardım arkadaşlar

http://nasilyapacagim.com/index.php/2016/01/02/laptop-sivi-temasi/

 

Bir Garip Doktor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea