15 Nisan 2011 Cuma

Hacettepe'de Hazırlık...

Gönderen Hazan Çıtlak zaman: 14:19
         Bu konuyu özellikle achievement (hepimizin anlayacağı dilde 'vize') sonrasına saklıyordum. Nasıl geçti demeyin gerçekten merak ediyorsanız telapatik yolla nasıl sövdüğümü hissedebilirsiniz. Gelelim konumuza hacettepede pek az bölümün zorunlu hazırlığı yoktur. Öğretmenlik, eczacılık ve dişte yoktur mesela. ( hayır ben anlamıyorum Türkçe tıp da var da eczacılık da niye yok? işte saçmalığın daniskası.) Zorunlu hazırlık olan bölümleri seçenler okul başlamadan önce 2 sınava girerler. 1.sini geçemeyenler elementary olurlar. 2. sınav bayağı bi kazıktır. Bu sınavı geçemeyenler intermediate olurlar. Bu sınavı da geçenler bölümlerine mutlu mesut giderler. Bir de 2. sınavdan yüksek bir puan alıp geçiş puanını tutturamayanlar vardır ki bunlarda upper olur. Ama upperlar ilk dönem mezun olurlar.
    Her kurun ders saati farklıdır. Mesela intermediateların günde 3 saattir. 90 dakikalık 2 ders. Düşünsenize bir maç süresince yerinizden kıpırdamadan oturacaksınız. İnanın bir de İngilizce dinliyorsanız sıkılmaktan bile sıkıldığınız zamanlar oluyor. Bu seneki kitabımın her sayfasında sanatsal bir çalışma vardır illaki. Bir sene daha hazırlık okursam ressam olacağım.
      Ek olarak 140 denilen bir olay vardır ki... Şimdi şöyle oluyor. Bu 140lar gönüllü hazırlık okuyan arkadaşlardır. Sizle aynı derse girerler ama siz sınavda yusuf yusuf olurken onlar gayet rahattır çünkü geçme notu gibi bir olayları yoktur. Sonra siz devamsızlıktan kalmamak için gün sayarken onlar yine rahattır çünkü devam zorunlulukları da yoktur. 140 lı arkadaşlar sorunum sizle değil yanlış anlaşılmayayım sistemle..
      İşte böyle hacettepede hazırlık. Ayrıca aptal sınavları (story gibi) vardır. Bir de sunumlar falan hazırlarsınız. Saçma sapan işler işte ama yapmak zorundasınız. Neyse ben sınavdan aşırı bunaldım gidip biraz eğleneyim. mutlu günler:)

3 yorum:

backlink service dedi ki...

Unquestionably believe that which you stated. Your favorite justification seemed to be on the net the easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people think about worries that they plainly don't know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side effect , people could take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

Adsız dedi ki...

Arada çok zaman farkı var farkındayım fakat bu sene ingilizce tıbbı kazandım. İlkokulu özelde okuduğum için ortanın biraz üstünde bir ingilizcem var. Kursa gitmeden hazırlığı geçebilir miyim acaba? Ya da geçmeyip 1 yıl biraz daha rahatlığı mı önerirsin?

Unknown dedi ki...

Abla şu an ben Mustafakemalpaşa fen lisesinde yatılı okuyorum seni yeni keşfedebildiğim için aşırı üzgünüm.Aslında hiç istemediğim bir lisede yatılı okuyorum ve açıkçası arkadaş çevrem çok yok.Hayalim Hacettepe Üniversitesi`nde İngilizce Tıp bölümünü kazanmak biliyorum zor biliyorum çok uğraşmam gerek ama seni kendime gerçekten çok yakın gördüm.Umarım hayalim gerçekleşir seni gerçekten çok seviyorum.Hayatın boyunca mutlu olman dileğiyle :)

 

Bir Garip Doktor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea