27 Mart 2011 Pazar

Anadilde Eğitim

Gönderen Hazan Çıtlak zaman: 00:08
Biraz bayatlamış olsa da hala üzerinde konuşulabilinecek bir konu 'anadilde eğitim'. üzerinde çok konuşuldu çok şey söylendi. özellikle öğrenci cephesi bu konuda çok ısrar etti. bazı kişi veya grupları sonuna kadar desteklememe rağmen bu konuda ne yazıkki ters düşüyorum. Arkadaşlar bir toplumu bir arada tutan bazı şeyler vardır. dilde bunlardan biridir. belki de en önemlisidir. dil farklı olursa aynı toplum içinde çok büyük kopukluklar yaşanır. birbirini anlamayan insanların oluşturduğu yapıya toplum diyebilir miyiz? bu konu hakkında çok insanla konuştum tartıştım. şimdi diyelim ki bu annadilde eğitim olayı onların dediği gibi yapıldı. mesela kürtçe eğitim veren ilkokullar açıldı. sonrasında da liseler. e tabi doğal olarak da üniversiteler. Kürt başka bi okula gitti laz başka bir okula çerkezi ayrı bir okula. peki mezun olduklarında ne olacak? herkes illa kendi memleketinde mi görev yapcak? bu tamamen saçmalık olur. ömrünü aynı şehirde geçireceksin geçirmek zorundasın. senin anadilinin eğitimi sadece bu şehirde varsa mecbursun.

             konuştuğum kişiler bana şunu söyledi:'sonradan öğrenilen dille yapıılan eğitim kekemelik yapıyor' bilimsel açıdan pek bir bilgim yok belki de haklılar ama şöyle bi durum var şuan ben ülkemizde türkçe hiç bilmeden bi çocuğun okul çağına gelmesinin çok zor olduğunu düşünüyorum. yani illaki komşusyla konuşmak için doktorla anlaşmak için türkçe öğreniyorlar.  bu durumda çok da zor olcağını düşünmüyorum.

               anadilde eğitime başlanmasının bi sakıncası da şu atıyorum arapça türk tarihi dersi mi olcak. bu bir çalişki olmaz mı o zaman demezler mi madem eğitim arapça arap tarihi görelim. bu olayın biraz ilerisi de bölünmeye gider zaten. biz bir devletiz. farklı milletler bizim renklerimiz bunlrın kültürlerinin yaşatılmasının dillerinin unutulmamasının tamamıyla yanındayım. ama bunun tek yolu eğitim dilini ortak dilimiz olan türkçedn değiştirmk değildir. mesela okullarda seçmeli ders olarak konulabilir farklı diller. çoğunluğun konuştuğu dile göre yapılabilir. isteyen dilini çok güzel bir şekilde öğrenir. bu durumda anadilim türkçe olmasına rağmen bnde ülkemizde konuşulan farklı dilleri öğrenebilirim.

             benim anadil hakkındaki görüşlerim böyle. ayrıca çevremdeki bazı arap veya farklı kökenden olan kişiler de bu görüşümü destekliyor. yani sen türk oldğn için böyle düşünüyosun gibi bir yorumu kabul etmiyorum.

            Mutlu Günler....

5 yorum:

nuManaGa dedi ki...

Söylediklerinizin bir bölümüne katılıyorum. Gerçekçi olmak gerek. Arap,Çerkez,Laz... Ülkemizde farklı kültürlerden birçok insan var. Eğer ana dilde eğitim verilecekse bu hakkı sadece bir gruba veremezsiniz. Eğer hepsine veririm diyorsanız bunun sonucunda sizin de söylediğiniz gibi bölünme olacaktır. Ana dilde eğitim gibi bir şeye zaten gerek yok. Bunun gerekli olmadığını söyleyenlere "Türk olduğun için..." şeklinde karşılık verenler diyecek bir şeyleri olmayanlardır.

hazan dedi ki...

düşüncelerime katılanların olduğunu görmek güzel teşekkür ederim

vasya dedi ki...

Hi !

hazan dedi ki...

hi!

hazan dedi ki...

it is very good. your site is more professional than mine but I use more private

 

Bir Garip Doktor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea