4 Nisan 2013 Perşembe

Önden Gelen Yargılar

Gönderen Hazan Çıtlak zaman: 21:26
   
       Hiçbir şey aslında dışarıdan göründüğü gibi değildir. Hiç kimse de dışarıdan göründüğü gibi değildir. Herkese kendini tanıtmak için bir şans verilmelidir. Bunu size önyargıların mahkemesinde önden önden çok yargılanmış birisi olarak söylüyorum.
            Lise birdeyim. 13 yaşımda hayatımda ilk defa evden ayrılmışım ve yatılı kalıyorum. Bunlar yetmezmiş gibi bir de üst dönem baskısı var ki Trabzon Yomra Fen Lisesi dışında başka bir okulda yokmuş böylesi. Tabi ben bunu çok sonraları öğrendim. Neyse sevgili 17. dönemin yaptıklarını başka bir yazımda anlatırım. Anlayacağınız berbat durumdayım. İlk sınavlara bir girdik. Benim notlar leş. Elliler altmışlar havada uçuşuyor. Veli toplantısı var dediler. Söyledim bizimkilere. Annemin okula ilk ve sondan bir önceki gelişi oldu. En son mezuniyetime geldi. Kadın veli toplantısına gitti geldi yüzünün rengi gitmiş. Güya bana çaktırmıyor ama hocaların kötü şeyler söylediklerini anladım. Zaten iyi bir şey de beklemiyordum da yıllar sonra öğrendiğimde bile beni şok edebilecek şeyler söylemişler. Hele bir hocam "Yani kapasite meselesi. Herkes eşit olacak diye bir şey yok. Fazla bir şey beklemeyin. Hatta okulunu değiştirmenizi öneririm." demiş. Adam aldığım bir 50 ile bana gerizekalı damgasını vurdu anlayacağınız. Ben o okulu 5.00la bitirdim.
              Lise sondayım. YGS'ye ya iki ya da üç hafta var. Artık yavaştan rapor muhabbetleri dönüyor ortalıkta. Kimya dersindeyiz. Saygıdeğer hocamız gireceğimiz sınavla ilgili değerlendirmelerde bulunuyor. "Sen ilk bine girersin. Senden derece bekliyorum. X,Y,Z siz kesin ilk beş yüze girersiniz." diyor. Bir arkadaş da "Hocam Hazan da iyi o da derece yapar." dedi. Adam bana döndü "Sen ilk bine giremezsin iki bine girersen şükret" dedi. Ben güya çaktırmadım ama içime öküz oturdu. Zaten sınav psikolojisi berbat durumdayım. O adam yüzünden günlerce kendime gelemedim. Ben 2010 YGS 252.si oldum.
            Hazırlıktayım. Dikkat çekici giyindiğimi veya göründüğümü biliyorum ama herkesin beni tanıdığını veya hakkımda yorum yaptığını çok sonraları bölüme geçince öğreniyorum. Şuan çok samimi olduğum ve yaz okuluna kadar tanışmamıza fırsat olmayan canım arkadaşım A.Ö. ve onun arkadaşı X arasında geçen muhabbet:
X: Şu renkli giyinen kız var ya tıptaymış.
A.Ö.: Saçmalama ciddi misin?
X: Evet hemde Türkçeymiş
A.Ö.: Ayy inanmıyorum ben şimdi o kızla aynı amfide mi olacağım :S
            Hazırlıktayken dans kursuna gidiyorum orda bir kızla tanıştım, muhabbet ediyoruz. Kıza tıpta olduğumu söylediğimde verdiği tepki şu oldu: "Hadi ya ben seni özel üniversitede işletme okuyorsundur falan sanmıştım. Dışardan öyle görünüyorsun da..."
             Kabul dışarıdan pek tıpçı izlenimi vermiyor olabilirim. Ama kendime bakıyorum, süslüyüm veya kıyafetlerime özenliyim diye aptal tiki kız olmak zorunda değilim. Ayrıca tıpçılar sandığınızın aksine paspal, bakımsız, suratsız ve sıkıcı insanlar değillerdir. Kızları da çok güzel ve zekilerdir. Yani demem o ki önyargılarınızdan kurtulun. Kimin içinden ne çıkacağı hiç belli olmaz. Hele gelecekte ne olacağı hiç belli olmaz. Her şey bir yana herkes bir şansı hak eder. Mutlu günler :)

0 yorum:

 

Bir Garip Doktor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea