29 Nisan 2013 Pazartesi

İdolüm: O, Bu, Şu

Gönderen Hazan Çıtlak zaman: 20:25
            Benim sevgili ülkemin en sevdiği söz "bükemediğin eli öpeceksin." Her konuda bu sözü felsefesi haline getirdiğini belli ediyor. Yani gurur falan yok bizde. Adölesan dönemindeki çocuklar gibi sürekli bir idol arayışındayız.
       
  Biraz önce buzluktan çıkarıp mikrodalgada ısıttığım kuru gıdalarımla beslenirken (artık içim kurudu ama yapacak bir şey yok) haberlere bir göz atayım dedim. Her ne kadar her izlememde sinir krizlerine girsem de çok da kopmak istemiyorum gündemden. Tıpçı olarak "asosyal" sıfatımız üstümüze yapışmış olsa da tabuları yıkmak güzeldir. Ama bu sefer farklı bir şey oldu. Sinirlenmedim aksine gülmeye başladım. Haberin başlığı "eğitimde 'Kazak' modeli". Tabi üstümüze giydiğimiz kazak değil bahsedilen. Kazakistanda uygulanan liseye geçiş sınavı yöntemi. Artık liseye geçiş sınavında açık uçlu sorularda olacakmış. Çoktan seçmeli sınavı yapmayı beceremeyen bir ülke için boyundan büyük işe kalkışmaktan başka bir şey olmasa da "Bir de bunu deneyelim ne olacak?" mantığı ağır basıyor. E tabi her sene aynı sistem uygulanırsa dershaneler, kitapçılar, özel öğretmenler nasıl para kazanacak. Hem yeni bir şey denemiş oluyoruz hem de bir sürü insana ekmek kapısı açıyoruz. Burada araya kaynayan her sınav sistemi değiştiğinde stresleri bir kat daha artan yavrucaklar oluyor. Aman ne olacak sanki çocuk onlar büyüyünce unuturlar.
          Anayasada  İsveç modeli, ekonomide İngiltere modeli, sağlıkta Almanya modeli, modeller modeller...(ülke isimleri benim uydurmamdır ama araştırsam çok da yanlış çıkmayacağına eminim) Niye hiçbir ülke Türkiye modelini  almıyor diye bir düşüneyim dedim ama güzel kafamı çok yormama gerek kalmadı. Çünkü bizim bir modelimiz yok. Ama olan bir şeyimiz var: milli içkimiz ayran. Yakında milli yemeğimiz olan hamburger, milli sporumuz olan golf  ve milli kıyafetimiz olan kara çarşaf da ona eşlik edecekler. Ne kadar da şanslıyız.
          Son olarak bir tek dileğim var: adölesan ülkemin ergen olduğunu görmek. Bir gün herhangi bir şeyde Türk modelinin alındığını görmeden ölürsem gözüm açık gider. Hayır her türlü şeyi hatta savaş taktikleri bile çalınan Atalarımızın kemikleri sızlamıyor mudur diye de merak etmiyor değilim. Acaba bizim zekamızı körelten ne oldu? Sizi bu soruyla baş başa bırakarak çekiliyorum huzurunuzdan. Mutlu günler :)

0 yorum:

 

Bir Garip Doktor Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea